Podciąganie na drążku – dlaczego tak ważne?

ByDaniel

Podciąganie na drążku – dlaczego tak ważne?

Kalistenika jest często niedocenianą formą treningu. Większości fanów żelastwa kojarzy się bowiem nieskończoną ilością pompek i różnymi formami przysiadów. Sen z powiek spędza im jeszcze jedna rzecz, mianowicie drążek do podciągania dostępny online. Tak, wiele osób unika go, jak ognia. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ podciąganie wymaga ogromnej siły pleców. Przy dużej masie nie każdy będzie też potrafił je wykonać. Niemniej opłaca się je wykonywać. Nie tylko ze względu na zachowanie ogólnej sprawności fizycznej.

Co daje podciąganie?

Widząc drążek do podciągania po raz pierwszy, wiele osób ma również w pamięci wizytę u ortopedy. Tak, ćwiczenia na tym sprzęcie są bowiem najczęściej zalecane przy skoliozie. Nie ma się co dziwić, ta deformacja kręgosłupa wynika między innymi ze słabych mięśni pleców. Podciąganie zaś bardzo dobrze je wzmocni, wyrobi też odpowiednie ułożenie kręgosłupa. Niemniej po cóż drążek do podciągania osobie starszej? Przyda się nie tylko do wzbudzania sentymentu za wychowaniem fizycznym i wojskiem. Po pierwsze, siła. Podciąganie angażuje mocno dużą część wchodzących w ich skład mięśni, odpowiedzialnych za ogólną siłę. Co więcej, drążek do podciągania odpowiednio używany może bardzo dobrze poszerzać wizualnie górną część sylwetki. Zmiana szerokości oraz rodzaju chwytu pozwala na manipulowanie zaangażowaniem bicepsa, co stanowi kolejny atut tego rodzaju ćwiczeń. Ogólnym plusem kalisteniki jest również zwiększenie zarówno motoryki ciała, jak również panowania nad jego balansem.

Drążek do podciągania – najlepsze ćwiczenia

Podstawowych ćwiczeń na podciąganie jest dosyć dużo, chociaż wszystkie bardzo do siebie podobne. Większość różnic polega na tym, jak chwyci się drążek do podciągania. Ma to znaczenie dla zaangażowania konkretnych partii mięśni. Niemniej, warto jednak najpierw zacząć od zaprawy.

Dobrym początkiem będzie opad na drążku. Ćwiczenie to polega na powolnym opuszczaniu się z pozycji końcowej nad drążkiem do podciągania ku ziemi. Wzmacnia ono bicepsy oraz uczy balansu ciała, potrzebnego do wykonywania bardziej zaawansowanych form treningu. Dalej można przejść do normalnego podciągania. Tutaj sprawa jest dosyć prosta, należy jedynie pamiętać o priorytetach. Zależnie od chwytu będą angażowane różne mięśnie, trudność wykonania również może wzrosnąć. Drążek do podciągania może posiadać uchwyty młotkowe, to zdecydowanie najłatwiejszy z nich. Pracują wtedy szczególnie bicepsy. Podobnie przy podchwycie. Im szerzej rozstawione ramiona, tym bardziej pracują same plecy. Nie warto jednak przesadzać. Najlepszy chwyt to taki, gdy ramie i przedramię pozostają ugięte pod kątem prostym.

About the author

Daniel administrator