Co daje podciąganie na poziomym drążku?

ByDaniel

Co daje podciąganie na poziomym drążku?

Chcesz poprawić swoją sylwetkę w domu, ale zakup wielofunkcyjnego kompleksu sportowego nie mieści się w Twoim budżecie? Nie ma problemu. Stań się posiadaczem wymarzonej sylwetki w stosunkowo krótkim czasie, a pomoże Ci w tym drążek do podciągania. W tym artykule omawiamy korzyści płynące z tych ćwiczeń. A jeśli chcesz, aby Twój obraz w lustrze zmienił się diametralnie w ciągu zaledwie kilku miesięcy.

 Jakie rezultaty możesz osiągnąć wykonując podciągnięcia na drążku do podciągania

  • Nadrobienie braku aktywności fizycznej;
  • Zmniejszenie nadwagi;
  • Rozwinięcie górnej części ciała i wzmocnienie mięśni ramion;
  • Ukształtowanie mięśni swojego brzucha.

Ponadto, drążek do podciągania (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-silowy_Urzadzenia-do-cwiczen_Drazki-do-podciagania-1041.html) pomoże Ci pozbyć się bólu pleców i poprawi Twoją postawę. Niestety wielu ludzi nie wie, że “umysł musi być zaangażowany w aktywność ciała” – i osoby te siedzą pochylone przy komputerze. Natomiast przy pracy statycznej obowiązkowo co pół godziny należy zrobić przerwę – usiąść i podciągnąć się, aby rozluźnić mięśnie pleców.

Jeśli zignorujesz rady lekarzy i trenerów i nie wstaniesz z fotela raz na jakiś czas, możesz wywołać poważne choroby. W szczególności kifozy, lordozy i przepukliny dysków w każdej części kręgosłupa, a także inne groźne patologie. Każda z tych dolegliwości może w końcu doprowadzić do niepełnosprawności.

Przy okazji, można i należy wykonywać ćwiczenia na drążku poziomym nie tylko w domu, ale także w pracy. Zainicjuj zakup tego całkiem niedrogiego sprzętu wśród swoich kolegów lub zwróć się z takim pomysłem do swoich szefów. Twoje energiczne nastawienie z pewnością zostanie docenione – i nie będziesz musiał czekać do wieczora lub ścigać się na siłowni, aby zrobić podciągnięcie.

Oto kilka kolejnych argumentów na to, jak ważne jest regularne wykonywanie podciągnięć

  • To ćwiczenie angażuje mięśnie całego ciała – zwłaszcza klatki piersiowej, pleców, ramion i ramion. Innymi słowy, powstaje harmonijna forma pięknej i wysportowanej sylwetki.
  • Ze względu na zwiększone obciążenie (wykorzystywanie ciężaru samego sportowca) przyrost mięśni następuje znacznie intensywniej niż podczas statycznego wiszenia na drążku. Nie myśl jednak, że jeśli będziesz trenować co pół godziny, za tydzień będziesz wyglądać jak zawodowy sportowiec. Aby wzmocnić ciało, ćwiczenie to można wykonywać nie częściej niż co drugi dzień. A nawet raz na trzy dni. Ponieważ mięśnie wcale nie rosną podczas treningu, ale podczas odpoczynku.

Aby zwiększyć efektywność podciągania, musisz wykonywać to ćwiczenie poprawnie: Podciągaj się płynnie, bez kołysania i szarpania. W najwyższym punkcie podciągania broda musi znajdować się nad drążkiem. Jeśli nie jesteś jeszcze w stanie podnieść się do tego poziomu, skorzystaj z krzesła. Gdy punktem wyjścia nie jest podłoga, lecz krzesło, potrzeba mniej wysiłku mięśni.

 

About the author

Daniel administrator